Detail předmětu
Angličtina pro chemiky II L
FCH-BC_A2Ak. rok: 2018/2019
Systém názvosloví pro anorganické a organické sloučeniny. Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (další synonyma a antonyma) - organická chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (např. gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, přehled podmínkových vět, množné číslo nepravidelných podstatných jmen řeckého a latinského původu. Konverzace (např. food science,…). Rozvoj dovedností: psaní (např. návody, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu …), čtení (např. shrnutí, konkrétní informace - obsluha přístroje a pokyny, …), poslech (dle tématu např. konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn,……) mluvení (např. sdělování informací o povaze látek, krátký rozhovor s partnerem, získání informace, souhrn, vysvětlení, čtení grafů a schémat,…). Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test). Výuka zohledňuje CEFR na úrovni B1.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody výuky - přednáška, aktivizující metody, individualizovaná výuka, podpora studijních a učebních stylů a strategií vedoucích ke schopnosti celoživotního rozšiřování jazykové kompetence, problémové učení.
Způsob a kritéria hodnocení
Doporučeno je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky I.
Osnovy výuky
2. týden: Lekce 2 - Organic wonders in everyday life - slovní zásoba potravinářské a organické chemie (reakce v organické chemii),. Poslech - food and organic chemistry se zaměřením na konkrétní informaci i celkovou informaci, krátká diskuse k tématu navazující na poslech, vyjádření budoucnosti v angličtině, osobní plány pro budoucnost.
3. - 4. týden: Lekce 3 - Anorganické názvosloví - slovní zásoba “Chemical Elements", čtení kratšího odborného textu pro porozumění, názvy solí bezkyslíkatých sloučenin. Lekce 4 - názvosloví binárních a ternárních sloučenin, kyselin, hydroxidů a jiných základních anorganických sloučenin v angličtině, tematický poslech, popis jednoduché chemické reakce, čtení chemických rovnic.
5. - 6. týden: Lekce 5 - Názvosloví organické chemie s využitím odborných slovníků pro chemiky, klasifikace organických sloučenin, názvosloví derivátů uhlovodíků, chování organických látek - čtení a ústní charakteristika. Tematický poslech, nácvik výslovnosti složitých organických názvů. Lekce 6 - procvičování organického názvosloví,druhy vazeb a reakcí v organické chemii, popis mechanismu adice. Nácvik správného čtení názvů organických sloučenin. Čtení a samostatná interpretace hry: "Molecular Drama", opakování.
7.-.8. týden: Lekce 7, přístroje v laboratoři, slovní zásoba "Laboratory equipment", autentické návodyk použití přístrojů - čtení textu, gramatika nepravidelné množné číslo podstatných jmen řeckého a římského původu v odborných textech, popis světelného spektra, členy v odborném textu (prvky, sloučeniny). Tematický poslech.
9. - 10. týden: Lekce 8 - slovní zásoba "Biochemistry", vybrané jmenné a slovesné vazby, tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, vyjádření obecných podmínkových dějů v odborném kontextu pomocí "zero conditional sentences". Reálné a nereálné kondicionály. "Laboratory classes". Tematický poslech.
11. - 12. týden: Lekce 9 - verbalizace matematických výrazů a interpretace grafů, statistika - slovní zásoba, tematický poslech pro konkrétní informaci. Vazby znamenající přímou/nepřímou úměru.
13. týden: Opakování, ukázkový zápočtový test.
Průběžně se také cvičí schopnost psaní, poslechu, čtení a mluvení v návaznosti na uvedená témata.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující: účast ve výuce (povoleny jsou dvě absence), aktivní práce ve výuce, přinesení studijného materiálu do výuky, napsání zápočtového testu na 75% ( u každé otázky 50%), odevzdání krátkého textu na téma "Laboratory classes".
Doporučeno je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky I.
Základní literatura
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor