Course detail
English for Chemists III S
FCH-BC_A3_NAcad. year: 2024/2025
Not applicable.
Language of instruction
English
Number of ECTS credits
2
Mode of study
Not applicable.
Guarantor
Entry knowledge
Not applicable.
Rules for evaluation and completion of the course
Not applicable.
Aims
Not applicable.
Study aids
Not applicable.
Prerequisites and corequisites
Not applicable.
Basic literature
Not applicable.
Recommended reading
Not applicable.
Elearning
eLearning: currently opened course
Type of course unit
Exercise
26 hod., compulsory
Teacher / Lecturer
Syllabus
1. týden - Lekce 1: Zásady efektivní prezentace, nácvik frází. Správné použití nonverbálních prvků a pomůcek. Popis složitějších grafů a obrázků. Ukázky správných a nesprávných prezentací, analýza chyb. Samostudium: rozvoj technik autonomního učení - slovní zásoba lekce 2.
2. týden - Lekce 2: Fyzikální chemie II, rychlost chemické, řád reakce: odborná slovní zásoba, další specifické pojmy daného oboru. Rozvoj čtení pro celkové porozumění i konkrétní informaci. Dovednost kladení otázek a odpovídání na ně. Popis reakce založený na sledování autentického videa. Gramatika: vyjádření přímé a nepřímé úměry, vazba "čím - tím", if clauses. Nácvik psaní poznámek ve formě tabulek - text "Emulsions". Samostudium - slovní zásoba lekce 3.
3. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí. Odborná terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadům a nakládání s nimi. Rozvoj dovedností tak, aby student byl schopen vytvářet definice pojmů (oblast přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby. Autentická videonahrávka a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí. Psaní krátké review eseje.
4. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí, revize názvosloví. Tematický poslech a jeho reprodukce. Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod, předminulý čas. Environmentální test, tematická diskuse/aktivizující činnosti.
5. týden - Lekce 4: Tvorba slov odvozováním. Přehled nejčastějších anglických předpon a přípon. Rozvoj učební autonomie na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí předpon a přípon. Cvičení, porozumění slovům bez použití slovníku.
6. týden - Lekce 4: Analýza morfémů v odborném textu s cílem jeho porozumění. Pravidlo SVOMPT - příklady funkce v odborném textu, cvičení.
7. týden - Lekce 5: Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Prohlubování učební autonomie formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie. Popis technologického postupu - výroba mýdla. Aktivizující metody/diskuze o technologii chemických výrob. Specifické předložkové vazby. Tematicky zaměřený poslech pro celkovou/konkrétní informaci, doplnění novými technologickými pojmy.
8. týden - Lekce 6: Metoda CLIL - získávání odborných poznatků spojené s rozvojem jazykových dovedností. Základní pojmy, definice "Nanotechnology", "Nanomedicine".
9. týden - Lekce 6: Tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, doplnění pojmů. Gramatika - vyjádření predikce, nepočitatelná podstatná jména v odborných textech. Zadání review eseje "Nanotechnology" či "Nanomedicine".
10. týden - Lekce 7: Psaní obdhocního dopisu a e-mailu, praktické cvičení.
11. týden - Žádost o práci, tematický poslech, psaní životopisu a motivačního dopisu, interview - role playing.
12. týden - prezentace na odborná témata dle volby studentů.
2. týden - Lekce 2: Fyzikální chemie II, rychlost chemické, řád reakce: odborná slovní zásoba, další specifické pojmy daného oboru. Rozvoj čtení pro celkové porozumění i konkrétní informaci. Dovednost kladení otázek a odpovídání na ně. Popis reakce založený na sledování autentického videa. Gramatika: vyjádření přímé a nepřímé úměry, vazba "čím - tím", if clauses. Nácvik psaní poznámek ve formě tabulek - text "Emulsions". Samostudium - slovní zásoba lekce 3.
3. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí. Odborná terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadům a nakládání s nimi. Rozvoj dovedností tak, aby student byl schopen vytvářet definice pojmů (oblast přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby. Autentická videonahrávka a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí. Psaní krátké review eseje.
4. týden - Lekce 3: Chemie životního prostředí, revize názvosloví. Tematický poslech a jeho reprodukce. Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod, předminulý čas. Environmentální test, tematická diskuse/aktivizující činnosti.
5. týden - Lekce 4: Tvorba slov odvozováním. Přehled nejčastějších anglických předpon a přípon. Rozvoj učební autonomie na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí předpon a přípon. Cvičení, porozumění slovům bez použití slovníku.
6. týden - Lekce 4: Analýza morfémů v odborném textu s cílem jeho porozumění. Pravidlo SVOMPT - příklady funkce v odborném textu, cvičení.
7. týden - Lekce 5: Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Prohlubování učební autonomie formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie. Popis technologického postupu - výroba mýdla. Aktivizující metody/diskuze o technologii chemických výrob. Specifické předložkové vazby. Tematicky zaměřený poslech pro celkovou/konkrétní informaci, doplnění novými technologickými pojmy.
8. týden - Lekce 6: Metoda CLIL - získávání odborných poznatků spojené s rozvojem jazykových dovedností. Základní pojmy, definice "Nanotechnology", "Nanomedicine".
9. týden - Lekce 6: Tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, doplnění pojmů. Gramatika - vyjádření predikce, nepočitatelná podstatná jména v odborných textech. Zadání review eseje "Nanotechnology" či "Nanomedicine".
10. týden - Lekce 7: Psaní obdhocního dopisu a e-mailu, praktické cvičení.
11. týden - Žádost o práci, tematický poslech, psaní životopisu a motivačního dopisu, interview - role playing.
12. týden - prezentace na odborná témata dle volby studentů.
13. týden - ukázkový zápočtový test.
Elearning
eLearning: currently opened course