Detail předmětu
Angličtina pro chemiky III
FCH-BCV_A3Ak. rok: 2011/2012
Nácvik samostatné ústní prezentace odborného textu dle vlastního výběru, zvládnutí organickéh názvosloví,prohloubní schopnosti verbalizovat matematické údaje a grafy, zvládnutí terminologie a frazeologie k tématům chemie životního prostředí, fyzikální chemie, chemického inženýrství. Schopnost odvozování nových výrazů pomocí předpon a přípon, Rozvoj všech dovedností s cílem zvládnutí zkoušky na úropvni B1.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Organické názvosloví Výslovnost složitých názvu organických sloučenin. Poslech s cílem získat konkrétní informaci. Rozvoj mluveného projevu pomocí účasti ve výukovém dramatu s odbornýcm obsashem (Story of hydrocarbons, Becoming and Alcohol).
3.Chemie životního prostředí . Zvládnutí odborné terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadů a nakládání s odpady, trvale udržitelný rozvoj. Rozvoj dovedností číst, psát, mluvit a poslouchat tak, aby student byl schopen vytvářet definice jednotlivých pojmů (konkrétně přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby, Porozumění autentické video nahrávce a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí.Gramatika: Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod.
4. Struktura atomu. odborná slovní zásoba, popis jednotlivých částí atomu. Čtení kratších souvislých textů na dané téma, rozvoj písemných i mluvených schopnosti klást otázky a odpovídat na ně. Nácvik ústního popisu jevů formou vytváření složitějších celků na základě celků jednoduchých. Poslech s důrazem na celkové porozumění a reprodukci sděleného obsahu. Gramatika: nepravidelná slovesa, trpný rod .
5. Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Schopnost ústního kladení otázek a jejich odpovědí založená na precisním zvládnutí odborné terminologie a výslovnosti. Prohlubování autonomie učení formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie.
6. Tvorba slov: Rozvoj autonomie v učení na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí znalosti přepon a přípon. Větné členy.
7. Přenos tepla: Osvojení základní terminologie vedoucí k písemnému a ústnímu popisu jednotlivých jevů. Rozvoj mluvených dovedností na základě schopnosti definovat vybrané pojmy a popsat rozdíly mezi nimi. Rozvoj písemných schopností formou vytváření tabulek. ˇVerbalizace tabulkových údajů. Poslech autentické odborné nahrávky s cílem zachycení vybraných informací.
8. Fyzikální chemie 2. - rychlost chemických reakcí, řády reakcí: :prohloubení odborné slovní zásoby, popis dalších pojmů týkající se daného oboru Rozvoj čtení, a to jak s důrazem na celkové porozumění, tak s cílem získání konkrétní informace. Rozvoj psaných a mluvených dovedností formou kladení otázek a odpovědí na ně. Popis reakce založený na sledování autentické video nahrávky.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BPCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_CHTP bakalářský
obor BPCO_CHP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BKCP_OOB bakalářský
obor BKCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BPCP_CHCHT bakalářský
obor BPCO_CHMN , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BPCP_CHTP bakalářský
obor BPCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BKCP_CHCHT bakalářský
obor BKCO_CHTOZP , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_SCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_CHM , 2 ročník, zimní semestr, povinný - Program BPCP_OOB bakalářský
obor BPCO_KROO , 2 ročník, zimní semestr, povinný
- Program BKCP_CHTP bakalářský
obor BKCO_PCH , 2 ročník, zimní semestr, povinný
obor BKCO_BT , 2 ročník, zimní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor