Detail předmětu
Angličtina pro chemiky II Z
FCH-BC_A2Ak. rok: 2019/2020
Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (další synonyma a antonyma) - organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (např. gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý - shrnutí, konverzace (např. hobbies, leisure, future plans…). Rozvoj dovedností: psaní (např. návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu …), čtení (např. shrnutí, konkrétní informace - obsluha přístroje a pokyny, …), poslech (dle tématu např. konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn,……) mluvení (např. sdělování informací o povaze látek, krátký rozhovor s partnerem, získání informace, souhrn, vysvětlení, čtení grafů a schémat,…). Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test). Výuka zohledňuje CEFR na úrovni B1.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody výuky - přednáška, aktivizující metody, individualizovaná výuka, podpora studijních a učebních stylů a strategií vedoucích ke schopnosti celoživotního rozšiřování jazykové kompetence, problémové učení.
Způsob a kritéria hodnocení
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky I.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu). Dovednosti: psaní - návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Osnovy výuky
3. - 4. týden: Lekce 2 - slovní zásoba "Acids, bases and salts", vlastnosti kyselin a zásad, pH škála. Odborný text - vyjádření obecných dějů a vlastností pomocí přítomného času prostého (shrnutí), dedukce na základě odborného textu a použití v dalším odborném textu, psaní laboratorních návodů a tematicky zaměřený poslech pro konkrétní informaci. Úvod do slovní zásoby v oblasti laboratorního vybavení - A.-D. Samostudium: slovní zásoba lekce 3 II.
5. - 6. týden: Lekce 3 - slovní zásoba "Laboratory equipment", gerundium, popis použití laboratorního vybavení, hobbies, tematický poslech "Laboratory safety rules" se zaměřením na způsobová slovesa a vyjádření možnosti/nutnosti, slovní zásoba "Laboratory safety", "First aid". Úvod k "Analytical laboratory". Modální slovesa. Samostudium: vybrat hlavní novou slovní zásobu L4, doplnit význam v češtině.
7. - 8. týden: Lekce 4 - slovní zásoba "Analytical laboratory", čtení pro konkrétní informaci, tematický poslech, členy v odborném textu, Biochemistry - slovní zásoba. Samostudium: slovní zásoba k 5. lekci a vybraná slovíčka z 6. lekce.
9. - 10. týden: Lekce 5 - slovní zásoba "Biochemistry", vybrané jmenné a slovesné vazby, tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, vyjádření obecných podmínkových dějů v odborném kontextu pomocí "zero conditional sentences". Úvod k 6. lekci. Samostudium: slovíčka k 6. a 7. lekci. Domácí práce - napsání krátkého textu "Laboratory classes".
11. - 12. týden: Lekce 6 - verbalizace matematických výrazů a interpretace grafů, statistika - slovní zásoba, tematický poslech pro konkrétní informaci. Lekce 7. - úvod. Reálné a nereálné podmínkové věty, tematický poslech. Samostudium: opakování látky probrané v semestru, self-testy.
13. týden: Opakování, ukázkový zápočtový test.
Průběžně se také cvičí schopnost psaní, poslechu, čtení a mluvení v návaznosti na uvedená témata.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující: účast ve výuce (povolena je jedna absence), napsání dílčích testů ve výuce, aktivní práce ve výuce, přinesení tištěného či elektronického materiálu (notebook či tablet) do výuky, napsání zápočtového testu na 75% ( u každé otázky 50%), odevzdání krátkého textu na téma "Laboratory classes".
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky I.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu). Dovednosti: psaní - návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Základní literatura
eLearning
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
eLearning