Detail předmětu
Angličtina pro chemiky II Z
FCH-BC_A2Ak. rok: 2021/2022
Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (další synonyma a antonyma) - organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (např. gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý - shrnutí, konverzace (např. hobbies, leisure, future plans…). Rozvoj dovedností: psaní (např. návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu …), čtení (např. shrnutí, konkrétní informace - obsluha přístroje a pokyny, …), poslech (dle tématu např. konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn,……) mluvení (např. sdělování informací o povaze látek, krátký rozhovor s partnerem, získání informace, souhrn, vysvětlení, čtení grafů a schémat,…). Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test). Výuka zohledňuje CEFR na úrovni B1.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody výuky - přednáška, aktivizující metody, individualizovaná výuka, podpora studijních a učebních stylů a strategií vedoucích ke schopnosti celoživotního rozšiřování jazykové kompetence, problémové učení.
Způsob a kritéria hodnocení
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky I.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu). Dovednosti: psaní - návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Osnovy výuky
3. - 4. týden: Lekce 2 - slovní zásoba "Acids, bases and salts", vlastnosti kyselin a zásad, pH škála. Odborný text - vyjádření obecných dějů a vlastností pomocí přítomného času prostého (shrnutí), dedukce na základě odborného textu a použití v dalším odborném textu, psaní laboratorních návodů a tematicky zaměřený poslech pro konkrétní informaci. Úvod do slovní zásoby v oblasti laboratorního vybavení - A.-D. Samostudium: slovní zásoba lekce 3 II.
5. - 6. týden: Lekce 3 - slovní zásoba "Laboratory equipment", gerundium, popis použití laboratorního vybavení, hobbies, tematický poslech "Laboratory safety rules" se zaměřením na způsobová slovesa a vyjádření možnosti/nutnosti, slovní zásoba "Laboratory safety", "First aid". Úvod k "Analytical laboratory". Modální slovesa. Samostudium: vybrat hlavní novou slovní zásobu L4, doplnit význam v češtině.
7. - 8. týden: Lekce 4 - slovní zásoba "Analytical laboratory", čtení pro konkrétní informaci, tematický poslech, členy v odborném textu, Biochemistry - slovní zásoba. Samostudium: slovní zásoba k 5. lekci a vybraná slovíčka z 6. lekce.
9. - 10. týden: Lekce 5 - slovní zásoba "Biochemistry", vybrané jmenné a slovesné vazby, tematický poslech pro celkovou i konkrétní informaci, vyjádření obecných podmínkových dějů v odborném kontextu pomocí "zero conditional sentences". Úvod k 6. lekci. Samostudium: slovíčka k 6. a 7. lekci. Domácí práce - napsání krátkého textu "Laboratory classes".
11. - 12. týden: Lekce 6 - verbalizace matematických výrazů a interpretace grafů, statistika - slovní zásoba, tematický poslech pro konkrétní informaci. Lekce 7. - úvod. Reálné a nereálné podmínkové věty, tematický poslech. Samostudium: opakování látky probrané v semestru, self-testy.
13. týden: Opakování, ukázkový zápočtový test.
Průběžně se také cvičí schopnost psaní, poslechu, čtení a mluvení v návaznosti na uvedená témata.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující: účast ve výuce (povoleny jsou tři absence), aktivní práce ve výuce, přinesení tištěného či elektronického materiálu (notebook či tablet) do výuky, napsání zápočtového testu na 75% ( u každé otázky 50%), odevzdání krátkého textu na téma "Laboratory classes".
V případě on-line výuky bude studentům sděleno, jak jsou upraveny podmínky pro získání zápočtu.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, fyzikální chemie, obecná a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu). Dovednosti: psaní - návody a vzkazy, souhrn, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Základní literatura
Elearning
Typ (způsob) výuky
Elearning