Detail předmětu

Angličtina (C1)

FCH-BC_A6_NAk. rok: 2024/2025

> Kurz je volitelný a jeho skuteèná úroveò je C1. Je zakončen zkouškou, 4 kredity.

> Co Vás čeká? Spousta autentického akademického jazyka, zábavná a aktivní výuka a hlubší vhled do 

> odborného jazyka. Kurz je tvořen na základě zkušeností studentù fakulty, kteří již zahraniční 

> studijní pobyt absolvovali.

> Co budete v kurzu dělat? Budete tvořit odborné texty žánrù, které píší studenti na zahraničních 

> univerzitách, jako jsou argumentační esej, přehledová studie, a Laboratory report II. 

> Výuka bude neformální a část témat si budete moci zvolit sami. Využijí se rovněž elektronická 

> prostředí, např. CHat gpt, Grammarly, i autentické studentské a akademické texty.

> Budete mít také příležitost jako jedni z prvních studentù na fakultě používat materiály American 

> Chemical Society pro psaní článkù a akademických textù, Thesaury pro vyhledávání synonym a tvorbu 

> bohaté slovní zásoby a konkordancery, které nabídnou užívaná slovní spojení.  Pomocí výše uvedené

> podpory budete pracovat s odbornými texty, konverzovat na zajímavá odborná i každodenní témata.

> Shlédnete také videa o aktuálních novinkách v oblasti vìdy a zúèastníte se panelových diskusí (v

> rolích expertù :-)) na odborná témata.

 

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Vstupní znalosti

Angličtina na úrovni B2 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Během výuky se sleduje aktivita studentů v hodinách. Součástí zkoušky je také hodnocení jejich prezentace na odborné téma, akademického textu "LAboratory report/Overview essay", písemný zkouškový test a ústní řízený rozhovor na odborné téma. 
Student mají povoleny 2 absence. Kurz je zakončen zkouškou. 

Učební cíle

Studenti jsou schopni odpovídajícím způsobem studovat na zahraniční univerzitě v angličtině a používat ji pro práci v oblasti vědy a výzkumu. 

Studijní opory

English C1 course materials available in Moodle

Elearning

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Charakteristika akademického stylu, sebediagnostika angličtiny studentů, role akademického jazyka
2. Výuka a studium na ukázkové zahraniční univerzitě, vyhledávání informací na jejích webových stránkách a studentský život
3. Techniky čtení autentického odborného článku, poslech na odborné téma
4. Využití jazyka při zahraniční stáži - ukázky z prací studentů z minulých pobytů Erasmus+: prezentace, argumentační esej, přehledová esej, laboratorní zpráva atd.
Charakter textu v odborném článku I, slovní zásoba, akademické struktury a gramatika, použití slovníků pro porozumění textu a psaní výtahu z článku - summary.
5. Nácvik struktur a jevů z akademických článků ve formě cvičení, další pomůcky pro celoživotní učení se jazyku - glosáře, Tesaury, překladače, rozvoj slovní zásoby v prostředí Quizlet a Vocabulary.
6. Prezentace a panelové diskuze na odborné téma.
7. Charakter textu v odborném článku II, slovní zásoba, akademické struktury a gramatika, použití slovníků pro porozumění textu a psaní výtahu z článku - summary II.
8. Styly akademického psaní - konkrétní informace, jak psát akademické texty na základě ACS (American Chemical Society) manuálu a APA (American Psychological Society).
9. Poslech odborných videí s akademickým charakterem
10. Psaní akademického textu - overview essay, argumentative essay, laboratory report, sebediagnostika a feedback k textům jiných studentů.
11. Přednáška - specifika a poslech přednášky.
12. Techniky celoživotního učení a snížení závislosti na učiteli - souhrn. Předsedání konferenční sekci.
13. Příprava na zkoušku. 

Elearning