Detail předmětu
Angličtina pro chemiky II Z
FCH-BC_A2_NAk. rok: 2024/2025
Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (další synonyma a antonyma) - organická chemie, názvosloví organické a anorganická chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Prostředky pro rozšíření slovní zásoby. Gramatika (např. gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý - shrnutí, podmínkové věty. Konverzace (např. hobbies, leisure, future plans…). Rozvoj dovedností: psaní (např. návody a vzkazy, souhrn, popis práce v laboratoři, psaní schémat, grafů a rovnic na základě textu …), čtení (např. shrnutí, konkrétní informace - obsluha přístroje a pokyny, …), poslech (dle tématu např. konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn, ……) mluvení (např. sdělování informací o povaze látek, práce v laboratoři, získání informace, souhrn, vysvětlení, čtení grafů a schémat,…). Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test). Výuka zohledňuje CEFR na úrovni B1+.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Vstupní znalosti
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Účast studentů denního studia ve výuce se sleduje (povoleny 2 absence), studenti dálkového studia mají rovněž organizovanou výuku v menším rozsahu, mohou se účastnit konzultací a také studují z elektronické opory na e-learningovém portálu VUT kurzu Angličtina pro chemiky II, dostávají průběžné úkoly.
Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující: účast ve výuce (povoleny jsou 2 absence), aktivní práce ve výuce, přinesení tištěného či elektronického materiálu (notebook či tablet) do výuky, napsání zápočtového testu na 70% ( u každé otázky 50%), odevzdání krátkého textu na téma "A task I did in laboratory classes".
Nutnou podmínkou je samostatné projití materiálu Angličtina pro chemiky I.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, názvosloví organické a anorganické chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu, slovesa změny stavu). Dovednosti: psaní - návody, laboratorní postup, psaní rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Účast studentů denního studia ve výuce se sleduje (povoleny 2 absence), studenti dálkového studia mají rovněž organizovanou výuku v menším rozsahu, mohou se účastnit konzultací a také studují z elektronické opory na e-learningovém portálu VUT kurzu Angličtina pro chemiky II, dostávají průběžné úkoly.
Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující: účast ve výuce (povoleny jsou 2 absence), aktivní práce ve výuce, přinesení tištěného či elektronického materiálu (notebook či tablet) do výuky, napsání zápočtového testu na 70% ( u každé otázky 50%), odevzdání krátkého textu na téma "A task I did in laboratory classes".
Nutnou podmínkou je samostatné projití materiálu Angličtina pro chemiky I.
V zápočtovém testu bude hodnoceno zvládnutí následujícího (v rozsahu elektronické učebnice Angličtina pro chemiky II): Slovní zásoba pro vybraná odvětví chemie (synonyma a antonyma)- organická chemie, názvosloví organické a anorganické chemie, přístroje a jejich obsluha, biochemie, matematické výrazy, laboratorní vybavení. Gramatika (gerundium, vyjádření budoucnosti, členy, podmínkové věty, přítomný čas prostý v odborném textu, slovesa změny stavu). Dovednosti: psaní - návody, laboratorní postup, psaní rovnic na základě textu, čtení - shrnutí, konkrétní informace, přehledné čtení, poslech - konkrétní informace, celkové porozumění, hlavní myšlenky, souhrn. Práce s jazykem (např. přiřazování definic, cloze test).
Učební cíle
Výstupy studia jsou rozšíření obecné i odborné slovní zásoby v oblasti názvosloví organické i anorganické chemie, laboratorního vybavení, použití přístrojů, biochemie, matematických výrazů, organické chemie, zvýšení kompetence v oblasti gramatiky na úrovni pre-intermediate se zaměřením na jevy vyskytující se v odborných textech - studenti budu schopni použít budoucí čas, přítomný čas prostý v odborných textech, gerundium, členy v odborných textech, kondicionály v odborném textu; rozvoj dovedností čtení, psaní (studenti budou schopni popsat pracovní postup, laboratorní vybavení a verbalizovat matematické výrazy a grafy a napsat návod), poslechu a mluvení na úrovni B1-B1+.
Studijní opory
https://moodle.vut.cz/course/view.php?id=279456
Elearning
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. týden. Lekce 2: Organic wonders in everyday life - slovní zásoba potravinářské a organické chemie, reakce obecně (reakce v organické chemii). Poslech - food and organic chemistry se zaměřením na konkrétní informaci i celkovou informaci, krátká diskuse k tématu navazující na poslech, vyjádření budoucnosti v angličtině, osobní plány pro budoucnost.
3. týden. Lekce 3: Inorganic nomenclature I - názvy nejdůležitějsích prvků. Čtení "Naming the elements". Gramatika - slovesa změny stavu. Poslech - Elemental song.4. týden. Lekce 4: Inorganic nomenclature II - pravidla názvosloví anorganických látek a jejich nácvik, čtení textu s porozuměním. Gramatika- použití present simple tense a podmínkových vět nultého a prvého typu v odborném textu. Poslech "Nomenclature of binary compounds; Triiodine properties; Dry ice and its reactivity".
5. týden. Lekce 4: Názvosloví ternárních sloučenin a čtení chemických rovnic v angličtině, zdroje informací o názvosloví. Poslech "Nomenclature of binary compounds; Triiodine properties; Dry ice and its reactivity". Nesystematické názvy některých anorganických sloučenin.
6. týden. Lekce 5: Popis anorganické látky a jejích vlastností dle pokynů - guided writing/speaking. Názvosloví organické chemie. Dělení organických sloučenin. Poslech Hydrocarbons. Pravidla pro pojmenování uhlovodíků a některých derivátů. Čtení s porozuměním.
7. týden. Lekce 5: Názvosloví derivátů organických látek. Psaní/mluvení - popis vlastností specifické organické látky s využitím daných struktur, guided writing. Poslech - Preparation of diethylether. Zdroje informací o názvosloví organických látek.
8. týden. Lekce 6: Popis organických látek a jejich charakterizace, popis jejich reakce. Výslovnost složitějších výrazů. POslech - addition to a double bond. Psaní - "What did I do in an oerganic chemistry laboratory class": guided writing.
9. týden: Lekce 7: Laboratorní vybvení - slovní zásoba. Gramatika - vybrané odborné výrazy s nepravidelným množným číslem. Použití členů v odborných textech. poslech - How to use a Spectronic-20 spectrophotometer. psaní návodu. Informace k psaní semestrálního textu "A task I did in laboratory classes."11. - 12. týden: Lekce 9 - verbalizace matematických výrazů a interpretace grafů, statistika - slovní zásoba, tematický poslech pro konkrétní informaci, specifické výrazy pro vyjádření úměry a závislosti proměnných.
13. týden: Opakování, ukázkový zápočtový test.
Průběžně se také cvičí schopnost psaní, poslechu, čtení a mluvení v návaznosti na uvedená témata.
Elearning